Nu har hösten kommit och semestern är över, så nu börjar renoveringarna och inredningsprojekten om.
Under sommaren har familjen Humla inte alls ägnat sig åt huset. Det var först i mitten av augusti som insatser gjordes.
Våra staketplank ska bytas ut innan vintern kommer är det tänkt. Så de nya brädorna och stolparna är målade. Vår bod fick även ändra färg från brun till röd.
Bilder på detta kommer eventuellt senare.
Det pågår även underhåll av fönster utomhus.
I köket jobbas det med att montera de kvarvarande köksluckorna.
Ett skåp har fått flytta in i köket samt en tavla till.
Under veckan kommer två väggskåp att inhandlas.
Nu när köket börjar komma i form så fortsätter vi raskt med hallen.
Detta är möbler som är intressanta:

Denna är tänkt att finnas för gästerna just innanför dörren.

Denna stol skulle passa ypperligt bredvid hatthyllan(bilden ovan). Det är dock inte bestämt om det blir just denna modell eller något liknande.
Fru Humla har egentligen som princip att inte ha ett IKEA-hem. Men denna gång är hon redo att tumma lite på denna regel. Är mycket sugen på en IKEA Maskros-lampa att sätta i taket ovanför trappen.
Förövrigt så skulle vi behöva en stol/pall. Gärna ihopfällbar pinnstol eller liknande. Så finns det nått över hemma hos er så lämna gärna en kommentar.