Nu händer det saker i tvättstugan igen.
Igår placerades värmeslangen till golvvärmen ut och limmades fast. Sedan spacklades hela golvet. Därför har vi nu "gå" förbud inne i tvättstugan till i morgon.
Idag var vi och handlade AquaStop (som alltså hindrar vattengenomträngning), fox och fix.
Så i morgon ska vi börja rolla ut Aqua Stop:en, men eftersom det ska dit i flera lager så tar det ett par dagar.
Men till veckan.. Då börjar klinkerläggningen. Sen är det klart. Golvet alltså.
Då är det bara montering av all inredningen, men men det fixar sig!
onsdag 19 januari 2011
måndag 17 januari 2011
Tvättstugeaktuellt
Väggarna i tvättstugan är nu färdiga och även taket. Det ska bara borras två små hål i taket för att fästa lampan, sen så är det färdigt.
Detta ledde till att golvläggningen påbörjades idag. Golvet har nu primats och i morgon stundar fastsättning av golvvärmeslangen.
När hela projektet med golvläggning är klart är tanken att golvet ser ut så här:

Detta ledde till att golvläggningen påbörjades idag. Golvet har nu primats och i morgon stundar fastsättning av golvvärmeslangen.
När hela projektet med golvläggning är klart är tanken att golvet ser ut så här:

söndag 9 januari 2011
Arbetsdag..
Idag har familjen Humla arbetat i och på hemmet.
Fru Humla har målat sista varvet i tvättstugan, men naturligtvis tog färgen slut alldeles olagomt. Så det är bara att fara och köpa mer färg i morgon och måla det sista. Färgen i tvättstugan kallas snöflinga. Herr Humla säger att det är vitt. Fru Humla säger att det är vitt med en liten liten uns blå i.
Sedan har Fru Humla tagit bort julen i hela huset. Naturligtvis återställdes hemmet åter till sitt vanliga utseende med gardiner och blommor på rätt plats.
Under tiden var Herr och ungeHerr Humla skottat av taket. Så de har gjort en ny liten prydnad på tomten = en stoooooor snöhög utanför sovrumsfönstret. Detta innebär "solförmörkelse" ända till påsk.
Fru Humla har målat sista varvet i tvättstugan, men naturligtvis tog färgen slut alldeles olagomt. Så det är bara att fara och köpa mer färg i morgon och måla det sista. Färgen i tvättstugan kallas snöflinga. Herr Humla säger att det är vitt. Fru Humla säger att det är vitt med en liten liten uns blå i.
Sedan har Fru Humla tagit bort julen i hela huset. Naturligtvis återställdes hemmet åter till sitt vanliga utseende med gardiner och blommor på rätt plats.
Under tiden var Herr och ungeHerr Humla skottat av taket. Så de har gjort en ny liten prydnad på tomten = en stoooooor snöhög utanför sovrumsfönstret. Detta innebär "solförmörkelse" ända till påsk.
fredag 7 januari 2011
Tvättstugan är halvvägs
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
