måndag 29 mars 2010

nej nej vi har inte slutat

blogga alltså.
Men tyvärr fick vår dator magsjuka.
Sedan skedde flytten (vilket innebär att internet ej är flyttat än) Så nu bor familjen Humla i sitt fina lilla hus.

Renoveringarna är dock fortfarande i full gång.
Just nu läggs all koncentration på köket.
Väggarna ska tapetseras under veckan.
Skåpluckorna är på lackering. Vi väntar på kaklet och diskhon.
Nya köksstommar är uppsatta.
Nytt golv är lagt!

Jag bjuder på en bild på golvet.
Inte vårt kök dock. Det kommer senare..
Då ska ni få lite före och efterbilder oxå.








onsdag 17 mars 2010

Stora förändringar

Nu ska vi bjuda på lite bilder.
Detta hände under gårdagen:


*Taket målades klart.
*Väggarna är slipade och spacklade.




* Luckorna plockades bort
* Kaklet är borttaget.
*Kylen och frysen är flyttade.
* Halva köket är rivet.

* Badkar och inredning i tvättstugan är borttagna.
* En vägg är riven (den på bilden)
* Delar av vägg mellan kök och vardagsrum är borta.
Idag:
Har vi kört bort allt skrotet som blev.

måndag 15 mars 2010

Nu är det Extreme Humla Home Makeover


Nycklarna är nu i vår hand och renoveringen startade direkt.

Vi har under eftermiddagen och kvällen rivit bort alla tapeter i vardagsrummet samt målat halva taket.

I morgon ska köket börja rivas =)


Bjuder på en bild på färgskillnaden på taket.

(För er som undrar är den högra sidan den nymålade)

idag händer det...

Nu är det bara slanta upp pengarna




Sedan är huset vårt.


Vi var igår till några grannar som hade en väldigt smart planlösning i köket. Vi kommer nog att göra något liknande.

Annars så kommer denna kvällen att bestå av att slita tapeter.

onsdag 10 mars 2010

Har inte riktigt tid



Just nu står planerandet väldigt still.


Detta beror på att inredningschefen är fullt upptagen med annat.


Nämligen att fylla dessa:
För på måndag får vi dessa:


torsdag 4 mars 2010


Jag har funderat lite på tv-möbel. Jag undrar om det inte blir något som liknar detta...
Är dock som vanligt inte riktigt säker. Men det fixar sig när dagen D kommer.
Bara 1 ½ vecka kvar nu innan vi får nycklarna!