söndag 16 maj 2010

Projekt trädgård

Egentligen har jag tänkt vänta med projekt i trädgården till nästa år.
Jag måste ju se vad som finns i trädgården innan jag planerar vad jag ska plantera.
Tyvärr tror jag inte det finns så mycket alls. Så det blir nog en trist trädgårdssommar.
Jag har i alla fall analyserat mig till att på baksidan är det 4 vinbärsbuskar, 2 träd av okänd sort, en lång blombänk med ca 7 tulpaner (i övrigt bara jord), ett potatisland som ser ut som en lerpöl (ska bort!!!) och något slags träd/buske som bara är en rot nu mer.
På framsidan finns en blombänk som enligt grannarna består av ett HAV av ormbunkar. De tidigare ägarna var tydligen väldigt rädda om dessa så de andra barnen på gatan är väldigt rädda för att råka slå en boll i detta hav.

Så som ni hör behöver det alltså rensas och odlas.
Jag undrar om inte ormbunkshavet får försvinna redan i år. Frågan är bara med vad. Nått okänsligt i alla fall. Så barnen kan känna att de kan leka utan att behöva vara rädda att förstöra planteringen!

Åter i alla fall till trädgården, i dag har herr Humla klippt ur buskarna och träden på baksidan. Fru Humla har krattat. Sen har Fru Humla försökt kurera sina blommor inne så de kanske överlever.

lördag 15 maj 2010

Nu börjar det likna något

Nu är tavlan i köket uppsatt. Så här ser det ut:


Nu saknas bara skåpluckorna. Sen börjar det bli komplett.


Finns det förövrigt nån vänlig själ som kan berätta varför min pelargon ser ut så här?



HUMLETÄVLINGEN:
Gissa vad den vita skålen har för funktion?
Som ni ser står den på bänken bredvid spisen!

Lämna en kommentar!







söndag 9 maj 2010

Piffhelg

I helgen valde familjen Humla mellan att göra sommarstugan (se aftonsol.blogspot.com) klar eller piffa på hemma.
Eftersom vi måste byta uttag bakom spisen i stugan innebär detta att spisen inte fungerar.
Därför valdes hemmet:

Nu börjar det likna något vid köksbordet. Alla dukar på plats. Lampan uppskruvad, tyvärr har vi ingen ström i den ännu. Men det kommer.

En tavla är beställd. Eller det är tre delar som bildar en tavla.
Gissa i vilket rum den ska sitta?!

Köpte nya lampfötter i veckan
efter lite inspiration från annan bloggare.

Kökslamporna i köket är nu uppsatta.



Tv-bänken är på plats.
Även lampan som ska sitta i hörnet.
Nu är det bara lull-lull som saknas samt att den fula antennen ersätts med en liten liten kabel.

Nu hoppas jag bara att även hyllorna i lilla humlans rum blir uppsatta. Sen ska mitt lilla renoveringsprojekt, i form av ett skåp, slipas och målas en gång till.




tisdag 4 maj 2010

Rosa köket

Idag har vårt nya köksbord kommit.
Så Fru Humla skruvade ihop detta så Herr Humla fick en överraskning när han kom hem.

Så här ser det ut.

Som ni kanske förstår har Fru Humla beslutat att köket kommer att ha rosa tema!