söndag 9 maj 2010

Piffhelg

I helgen valde familjen Humla mellan att göra sommarstugan (se aftonsol.blogspot.com) klar eller piffa på hemma.
Eftersom vi måste byta uttag bakom spisen i stugan innebär detta att spisen inte fungerar.
Därför valdes hemmet:

Nu börjar det likna något vid köksbordet. Alla dukar på plats. Lampan uppskruvad, tyvärr har vi ingen ström i den ännu. Men det kommer.

En tavla är beställd. Eller det är tre delar som bildar en tavla.
Gissa i vilket rum den ska sitta?!

Köpte nya lampfötter i veckan
efter lite inspiration från annan bloggare.

Kökslamporna i köket är nu uppsatta.



Tv-bänken är på plats.
Även lampan som ska sitta i hörnet.
Nu är det bara lull-lull som saknas samt att den fula antennen ersätts med en liten liten kabel.

Nu hoppas jag bara att även hyllorna i lilla humlans rum blir uppsatta. Sen ska mitt lilla renoveringsprojekt, i form av ett skåp, slipas och målas en gång till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar