söndag 28 februari 2010

Har hittat ett sängbord jag gillar:

Funderar bara på hur jag ska fixa det eftersom det inte finns i rätt färg. Får kanske pyssla lite själv

torsdag 25 februari 2010

Det närmar sig

Herr och Fru Humla gick igår igenom vad som är bestämt och inte.

Tvättstugan:
Golv och väggar är bestämda.
Bänkskiva är klart.
Dock inte riktigt överens hur det ska se ut under bänken.

Kök:
Köksluckor är bestämt färg, lika så med bänkskiva.
Tapeter är inte riktigt 100 bestämt, men vi har 3 tapeter att välja mellan.. Så det är bara att bestämma sig.
Kakel tror jag att jag har bestämt. Inte riktigt 100, men nästan!
Golvet är bestämt.
Alla vitvaror är också klart.
Det som vi fortfarande inte har kollat på är köksblandare och diskho. Men vi vet dock hur de ska se ut.

Vardagsrum:
Tapeter är bestämda.
Soffan är inköpt.
Bara matsalsbord, tv-bänk och vardagsrumsbord kvar. Men det har vi tänkt vänta med till vi ser hur soffan ser ut i rummet.

Tror det var allt..

Avslutar med en upplyftande bild på hur tvättstugan ser ut idag =)


onsdag 24 februari 2010

alla dessa val

Egentligen så älskar jag det faktum att få inreda och få sakerna som vi vill. Men just nu är det en väldigt massa val. Idag är mitt problem kakel...


Vitt, grått eller svart?

Kvadrat, rektangel eller nått annat mönster?

Matt eller glansigt?


Hittade dessa: Alltså stavkaklet...
Men vi kommer att ha en mörk bänkskiva.
Och definitivt andra handtag!

Så i slutänden kanske det liknar något sånt här.. Med lite modifiering:

måndag 22 februari 2010

Inredning påbörjad

Idag har själva stylingen av huset påbörjats. Soffan har handlats!

I övrigt så står arbetet rätt still eftersom nycklarna ej finns i vår hand ännu. Men det närmar sig.

Tyvärr kan ingen bild på soffan visas. Det får ni se när den står på plats i vårt vardagsrum.

fredag 19 februari 2010

I möblernas värld


Idag var jag och käraT på möbelaffär och kollade på soffor.


Herr Humla har uttryckt ett önskemål som någon slags divanliknande kreation. Jag är dock ännu inte riktigt såld på divankonceptet.
Hittade dock många sköna soffor med divan. Men jag har en liten plan. Frågan är bara vart prislappen hamnar. Samtidigt så ska ju soffan förhoppningsvis vara till nöje och nytta och vara en del av familjen Humla i flera år. Då kanske det är värt lite extra!

Kan man köpa Das Auto för sexsiffriga belopp... kan man köpa soffa för ... 15 000 kanske??

torsdag 18 februari 2010

Stora köp

Igår var familjen Humla på en vitvaruaffär...
Nu är vi ett steg närmre klara beslut.
Diskmaskinen och frysboxen är valda.
Spisen är nog bestämd till 95%
Det är fläkten som är det osäkra..

??

Är detta en snygg fläktkåpa?
Jag gillar rostfria fläktar, men tycker att de fyrkantiga är såååå trista.
Men denna är rundad i framkant.
Så vad tycks?? Lämna en kommentar

onsdag 17 februari 2010

Spisval

Spisen ska ju bytas ut. Har dock beslutsångest även där..

Jag vet vilken spis jag vill ha:


Problemet är bara att denna spis kostar mellan 4000-6000 mer än en fullt funktionell annan spis.
Det jag gillar är vart vrederna sitter.. Är det verkligen värt så mycket pengar??

tisdag 16 februari 2010

Detta verkar hopplöst



Har varit i dag och kollat på tapeter. Men det känns som ingenting är fint.
Antingen är de för mörka, eller för glansiga eller för lite glansiga.
Eller så har de för stort mönster eller för litet.
*Suck*
Jag hittar verkligen inga tapeter som jag gillar just nu!

Det kanske är dax att börja??!!

I just denna skrivande stund är det den 15 februari.
Om exakt 1 månad äger vi vårt hus på riktigt!! =)

Vi kommer omgående att börja riva tapeter i vardagsrummet. De består av tapeter a la 80-tal. Med det menar jag vävtapet. Detta innebär att tapeterna borde redan vara utvalda vilket de inte är. Jag måste verkligen rycka upp mig och fara på en tapetaffär och kolla på tapeter och bestämma mig!!

Sen måste spis, diskmaskin, fläkt, frysbox, tapeter till kök, golv till kök, väggar och golv till tvättstugan. Bänkskivor, underskåpar osv osv osv väljas ut. För att inte tala om möbler till vardagsrummet!
Och vi som tycker att vi har en renovering light!

Mycket kul, men jag får ju sån beslutsångest!!!!

Men men, tapeter ska i alla fall snart väljas ut..
Så snart kommer bilder!