fredag 2 april 2010

Just nu...

...känns det som det går långsamt framåt.
Idag hade Herr och Fru Humla beslutat sig för att hugga tag i köks "måsterna".
På morgonkvisten målade fru Humla taket i köket, medan Herr Humla spacklade det sista.

Efter en liten tur ute i det fina vädret skulle väggarna förberedas för tapetsering. En av våra vägga i köket har aldrig varit tapetserad, vilket innebär att det är en Siporexvägg.. Så för att slippa helspackla väggen har vi köpt "EasyCover".
I alla fall, glada i hågen läste paret Humla instruktionen. -"Grunda först om det är ett mycket sugande material"
Vi grundade då med ett varv tapetlim. Vår tanke var att sedan limma en gång till och sedan sätta upp "EasyCover". Men limmet tog slut.
Så ja, väggen är då grundad.

I morgon kommer dock Herr Humla att inhandla mer lim.
Planen är att tapetsera på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar