söndag 16 maj 2010

Projekt trädgård

Egentligen har jag tänkt vänta med projekt i trädgården till nästa år.
Jag måste ju se vad som finns i trädgården innan jag planerar vad jag ska plantera.
Tyvärr tror jag inte det finns så mycket alls. Så det blir nog en trist trädgårdssommar.
Jag har i alla fall analyserat mig till att på baksidan är det 4 vinbärsbuskar, 2 träd av okänd sort, en lång blombänk med ca 7 tulpaner (i övrigt bara jord), ett potatisland som ser ut som en lerpöl (ska bort!!!) och något slags träd/buske som bara är en rot nu mer.
På framsidan finns en blombänk som enligt grannarna består av ett HAV av ormbunkar. De tidigare ägarna var tydligen väldigt rädda om dessa så de andra barnen på gatan är väldigt rädda för att råka slå en boll i detta hav.

Så som ni hör behöver det alltså rensas och odlas.
Jag undrar om inte ormbunkshavet får försvinna redan i år. Frågan är bara med vad. Nått okänsligt i alla fall. Så barnen kan känna att de kan leka utan att behöva vara rädda att förstöra planteringen!

Åter i alla fall till trädgården, i dag har herr Humla klippt ur buskarna och träden på baksidan. Fru Humla har krattat. Sen har Fru Humla försökt kurera sina blommor inne så de kanske överlever.

2 kommentarer:

  1. Hej, har tittat på tavlan i köket. Kommer och hämtar den så fort den blir till utlåning. Skålen vid spisen kan användas till slevar och stekspadar, med andra ord verktyg vid matlagning för att slippa fett på bänken som man annars lägger verktygen på.
    Pelargoniorna behöver vatten och ansning av vissnade blommor. Det kan också vara bra att sätta solskydd mellan blomkrukorna och fönstret för det blir mycket varmt för rötterna. Tips: tallriksunderlägg som är lite styva och av strå av något slag kan ställas som solskydd.

    SvaraRadera
  2. det blev bulgarien för oss!!! vad fiiint ni har!!!

    SvaraRadera