söndag 9 januari 2011

Arbetsdag..

Idag har familjen Humla arbetat i och på hemmet.
Fru Humla har målat sista varvet i tvättstugan, men naturligtvis tog färgen slut alldeles olagomt. Så det är bara att fara och köpa mer färg i morgon och måla det sista. Färgen i tvättstugan kallas snöflinga. Herr Humla säger att det är vitt. Fru Humla säger att det är vitt med en liten liten uns blå i.

Sedan har Fru Humla tagit bort julen i hela huset. Naturligtvis återställdes hemmet åter till sitt vanliga utseende med gardiner och blommor på rätt plats.
Under tiden var Herr och ungeHerr Humla skottat av taket. Så de har gjort en ny liten prydnad på tomten = en stoooooor snöhög utanför sovrumsfönstret. Detta innebär "solförmörkelse" ända till påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar